Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna „Mitologiczne wędrówki” w klasie V a

Innowacja pedagogiczna była realizowana w terminie od 13.01.2022r. do 28.02.2022r. na podstawie opracowanej Karty Innowacji Pedagogicznej w czasie lekcji języka polskiego w klasie 5a w roku szkolnym 2021/2022.

Cykl lekcji poświęconych mitologii greckiej realizowanych podczas lekcji połączył dzieci we wspólnej zabawie i pracy, rozbudził ich wyobraźnię, wykształcił umiejętność samokształcenia i pracy w grupie. Aby tak się stało konieczna była współpraca z rodzicami, którzy wyrazili zgodę na wprowadzenie innowacji oraz ufundowali nagrody dla uczestników konkursu mitologicznego, najaktywniejszych uczniów, laureatów najpiękniejszego stroju i opowieści mitologicznej. Rodzice mieli możliwość uczestniczenia w lekcji otwartej, podczas której część uczniów prezentowała postacie mitologiczne.

Uczniowie poznali świat greckich bogów w oparciu o „Mitologię” J. Parandowskiego oraz materiały przekazywane przez nauczyciela, które pozwoliły uczniom stworzyć własne portfolio mitologiczne. Poprzez wejście w rolę mitologicznych bogów dzięki strojom, wykonanym samodzielnie i z pomocą rodziców, stworzeniu atrybutów, prezentacji własnej osoby – jako greckiego boga odkryli własne możliwości, talenty i umiejętności artystyczne. Stworzyli portfolio, które stanie się pomocą dydaktyczną w kolejnych etapach kształcenia, dzięki której będą mogli odnajdywać odniesienia do danych bohaterów mitologicznych, związków mitologicznych czy motywów  mitologicznych w utworach omawianych w dalszym etapie kształcenia.

Podczas trwania innowacji zdobywali punkty, które były przyznawane przez nauczyciela lub podczas samooceny.

Uczniowie poznali pojęcia mitologia, mit, tworzyli drzewa genealogicznego bogów, zapoznali się z wizerunkami bogów Olimpu, redagowali informacje na temat bohaterów mitu, potrafili rozpoznać po atrybutach greckich bogów, prezentowali mit związany z wybraną postacią mitologiczną, redagowali plan wydarzeń wybranego mitu, ustne opowiadali o powstaniu świata, opowiadali o dalszych losach bohaterów, wyjaśniali pisemnie i ustnie poznanie frazeologizmy mitologiczne i związki, rozpoznawali czytany tekst jako mit. Podczas tworzenia kart w portfolio rozwijali umiejętności poprawnej pisowni ortograficznej przy zapisie nazw miast, rzek, krain geograficznych, wyszukiwali informacje w dostępnych źródłach, tworzyli mity, rozwiązywali quizy, krzyżówki, szarady i tworzyli własne łamigłówki językowe.

Dzięki innowacji „Mitologiczne wędrówki” uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności i talenty w odgrywaniu  ról -  prezentując postaci mitologiczne, tworząc prace plastyczne, zagadki i łamigłówki na temat mitologii greckiej oraz wykazali się wiedzą w konkursie wiedzy mitologicznej.

Połączyli się  we wspólnej zabawie i pracy, rozbudzili wyobraźnię, wykształcili umiejętność samokształcenia i pracy w grupie, a także wykazali się nie tylko wyobraźnią, ale także sztuką pięknego pisania w wybranej formie wypowiedzi, a niejako przy okazji poznali znaczenie mitologii i jej obecności we współczesnej sztuce i języku.

Dzięki innowacji uczniowie uczyli się planować swój proces uczenia się, organizowali własną pracę, analizowali swoje możliwości, aby wybrać pracę, która zostanie wykonana we właściwy sposób i w określonym czasie. Praca innych, zdolniejszych uczniów wpływała dopingująco na pozostałych, którzy poprawiali karty pracy, angażowali się w tok lekcji, by zdobyć punkty na tablicy aktywności.

Podczas innowacji realizowali treści w oparciu o tematy:

  • Opowiadamy o powstaniu świata na podstawie poznanego fragmentu mitologii.
  • Baśń o czterech wiekach ludzkości – starożytna Grecja, nie zapominajmy o Rzymie.
  • Z wizytą na Olimpie – prezentacja greckich bogów i mitologicznych postaci .
  • Dlaczego Bogowie ukarali Syzyfa?
  • Opisujemy Prometeusza – mitologicznego dobroczyńcę ludzkości.
  • Dlaczego boimy się panicznie?
  • Symboliczne znaczenie lotu Ikara.
  • Czy Demeter wyjaśni zmianę pór roku?
  • 12 prac Herkulesa – motyw winy i kary.
  • Mitologiczne związki frazeologiczne.
  • Orfeuszu i Eurydyce.
  • Prośba Dedala do króla Minosa – redagujemy list.
  • Z Tezeuszem podążamy za nicią Ariadny.
  • Kto zdobędzie zwycięski laur – konkurs mitologiczny.

Podsumowaniem innowacji pedagogicznej są zdjęcia prac uczniów i nagrody i dyplomy, jakie otrzymają na zakończenie roku szkolnego. Dzięki współpracy z rodzicami uczniowie otrzymają nagrody i dyplomy na zakończenie roku szkolnego 2021/2022, które zostały zakupione przez rodziców uczniów z klasy 5a. Za co w imieniu uczniów dziękuje nauczyciel języka polskiego p. Aneta Bartosiak

Słodkie nagrody i dyplomy w konkursie mitologicznym otrzymali:

Bartosz Frankiewicz – I miejsce

Igor Krzemiński – II miejsce

Julia Wójciak – III miejsce

Oliwia Wypych i Oliwia Polus – wyróżnienie

Nagrodę książkową i dyplom za zdobycie mitologicznego Olimpu i uzyskanie tytułu Mistrza mitologii greckiej otrzymał: Bartosz Frankiewicz

Nagrodę w postaci książki i dyplomu za aktywny udział w lekcjach „Mitologiczne wędrówki” otrzymała: Julia Wójciak

Nagrody książkowe i dyplomy  za najpiękniejszą opowieść i stworzenie kreacji postaci z mitologii otrzymali:

Oliwia Wypych, Igor Krzemiński, Szymon Cymerman, Kacper Zawada, Wiktoria Polus, Bartosz Frankiewicz, Gracjan Król, Julia Wójciak, Oliwia Polus, Weronika Marjan.

Wszyscy uczniowie otrzymali zielone długopisy i dyplomy za udział w innowacji pedagogicznej „Mitologiczne wędrówki”