Innowacja "Młodzieńcze emocje w fotografii"
Rozwój technologiczny implikuje konieczność wykorzystywania w życiu codziennym, jak i w procesie edukacji, urządzeń mobilnych, które dają nam możliwość łatwego dostępu do Internetu, w dowolnym czasie i miejscu. Komputer i aparat fotograficzny (głównie w telefonie) dla młodego człowieka to dziś przedmioty codziennego użytku. Należałoby zapoznać uczniów z metodami i sposobami ich właściwego i efektywnego użytkowania. Są to urządzenia, z którymi młodzież chętnie pracuje, dlatego należy wykorzystać ich zainteresowania w celu pogłębiania wiedzy fachowej i tematycznej. Nie bez znaczenia jest też nauczenie młodych ludzi, jak efektywnie i mądrze można spędzać wolny czas pasjonując się fotografią, filmem oraz jak można wyrażać swoje emocje i przeżycia w kreatywny sposób.
Kilkanaście lat temu dla wielu osób wyznacznikiem tego, czy ktoś kwalifikuje się do miana „prawdziwego fotografa”, było to, czy zawsze miał przy sobie aparat. Dziś, zgodnie z tym założeniem, praktycznie każdy jest prawdziwym fotografem. Młodzież nie rozstaje się z telefonami komórkowymi, a nawet najprostsze modele mają wbudowane aparaty fotograficzne. Smartfon pozwalający na instalację i używanie aplikacji to już poważne narzędzie kreatywne.
Można również wykorzystywać aparat wbudowany w telefon komórkowy jako swoisty fotograficzny szkicownik albo notatnik. Ponieważ zawsze mamy go przy sobie, możemy fotografować miejsca, w które zamierzamy wrócić z „poważnym” aparatem. Można też telefonem szkicować – chwytać pomysły na kadry nie do końca związane z danym miejscem, lecz np. z warunkami pogodowymi, pomysłem kompozycyjnym.
W Szkole Podstawowej nr 13, wprowadzona została przez p. Kingę Magierę innowacja "Młodzieńcze emocje w fotografii", zajęcia odbywają się w poniedziałki a w soboty plenery fotograficzne dla naszej młodzieży.